Siz de zaman zaman favorilerinize eklediğiniz eserleri satın alıyor musunuz?
Hele ki daha önce denediğiniz ve çok beğendiğiniz bir marka ise muhtemelen hiç düşünmeden eserleri sepete ekleyeceksiniz. Bunu yapmanızı sağlayan şey, kullanıcı deneyimidir.
Bu kavram, kullanıcının iş veya hizmetle etkileşime girerken yaşadığı duygusal, zihinsel ve davranışsal süreçleri ifade eder. İşin veya hizmetin kullanıcının ihtiyaçlarını karşılaması, kullanımının kolay olması ve tatmin edici olması gibi durumları içerir. Kullanıcı deneyimine önem verilerek tasarlanan işler ve hizmetler daha çok rağbet görüyor. Çünkü işlerin ve hizmetlerin tasarımını, kullanıcının ihtiyaçları, beklentileri ve değerleri dikkate alınarak gerçekleştirmek için farklı sistemler kullanılmaktadır.
Peki bu süreci nasıl daha etkili hale getirebiliriz?